CONFERÈNCIA. MATÈRIA, ENERGIA I "ESTRELES"... QUE MAI VAN ARRIBAR A BRILLAR. 28 D'OCTUBRE DE 2021

Event finalitzat


El dijous, 28 d'octubre explicarem en el Museu de les Ciències què sabem sobre la matèria fosca i per què estem segurs que existix. 
CONFERÈNCIA. MATÈRIA, ENERGIA I

El dia 31 d'octubre s'organitza internacionalment el "Dia de la Matèria Fosca". La Ciutat de les Arts i les Ciències en col·laboració amb l'Institut de Física Corpuscular (IFIC), CSIC-Universitat de València celebra per cinqué any consecutiu el Dark Matter Day. En els últims 20 anys la cosmologia ha revolucionat el nostre coneixement de l'univers. Durant les dècades anteriors havíem anat reunint evidències que la matèria de la qual estem fets no és l'única que habita l'univers, però va ser en els anys 90 quan comencem a encaixar les peces. La resta el constituix una misteriosa substància la naturalesa de la qual és desconeguda. L'anomenem matèria fosca, mancant un nom millor. Esta cerca va començar en el segle XX i s'ha convertit en una de les més apassionants del segle XXI.

El dijous, 28 d'octubre a les 19.00 hores en l'Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències la científica Olga Mena de l'IFIC oferirà la conferencia "Matèria, energia i "estreles"... que mai van arribar a brillar". Durant la xarrada aprendrem sobre les "components fosques" del nostre cosmos: la matèria i les energia fosques que formen el 95% de l'energia de l'univers i seguirem les petjades que han deixat, en una tasca quasi detectivesca. Només així podrem desxifrar quin serà el futur del nostre univers. "Fosques" han sigut també unes certes "estreles", figures de la cosmologia del segle XX a les quals no van deixar brillar en el seu temps. No obstant això, les seues llums ens continuen arribant a través de les dècades i il·luminaran la ciència per tota l'eternitat.

Lliure accés prèvia inscripció. La inscripció finalitza a les 14 hores del dia de la conferència

18.30: accés a la sala
19.00: conferència a l'Auditori Santiago Grisolía
20.00: fi de la conferència i inici del col·loqui
20.30: fi de l'activitat 

L'accés a l'activitat s'efectuarà per la porta oest del carrer Menor del Museu (al costat de l'Hemisfèric).

Esta conferència serà gravada en vídeo i retransmesa en directe, podent ser difosa en qualsevol dels mitjans audiovisuals i/ o espais de la Ciutat de les Arts i les Ciències, així com en els canals de difusió de vídeos massius en Internet.

Podràs seguir la conferència en directe a través del nostre canal de Youtube.

Si has vist esta conferència ens agradaria conéixer la teua opinió. En este enllaç trobaràs una enquesta de satisfacció sobre l'activitat

 

NORMATIVA COVID-19

1. Realitza l'accés i l'eixida del Auditori de manera escalonada respectant en tot moment la distància interpersonal de seguretat. El desallotjament es realitzarà començant per les últimes files 
2. Respecta els recorreguts senyalitzats a l'interior del recinte.
3. Llava't les mans amb gel desinfectant. Disponible en l'accés al Auditori
4. Usa mascareta sempre
5. Respecta la distància interpersonal de seguretat una vegada dins del Auditori.
6. Per higiene, no has de compartir el teu seient amb una altra de les persones assistents, són personals i intransferibles.
7. Dins del recinte està prohibit consumir qualsevol tipus de beguda o menjar. 
8. Per la seguretat de tots, sigues responsable amb el compliment d'esta normativa.