La repercussió mediàtica nacional de la presentació de Mclaren representa un impacte econòmic de vora 7,5 milions d´euros

10/02/2007

La cobertura dels mitjans de comunicació d’àmbit nacional de l’acte de la presentació mundial a la Ciutat de les Arts i les Ciències de l’escuderia Vodafone Mclaren Mercedes 2007-2008, amb la presència del bicampió de Fórmula 1 Fernando Alonso, es traduïx en una quantia econòmica que ascendix a vora 7,5 milions d’euros, amb una audiència només a Espanya de 88,65 milions d’espectadors en les televisions nacionals, 81,43 milions de lectors en diaris nacionals i 17,92 milions d’oients en programes de ràdio d’àmbit nacional.  
La repercussió mediàtica nacional de la presentació de Mclaren representa un impacte econòmic de vora 7,5 milions d´euros El Museu de les Ciències Príncipe Felipe, convertit una vegada més en centre internacional de premsa, va acollir prop de 700 periodistes, dels quals vora 250 eren professionals de mitjans de comunicació estrangers, com la RTL Televisió, l’agència de notícies DPA, Berliner Zeitung o Die Welt, d’Alemanya; La Stampa, Il Mondo, Il Messaggero, La Repubblica, Il Giornale o La Gazzetta dello Sport, d’Itàlia; i la BBC, el Daily Mirror, The Times, Daily Telegraph, The Observer, The Guardian o News of The World, d’Anglaterra.

Entre els mitjans de comunicació especialitzats que van cobrir l’acte hi havia Car and Driver, F1 Speed, Sport Bild, Grand Prix, Autosport, Motor-Presse, uto Magazine, Auto Motor, Auto Sport i Auto Bild Motorsport, L’Equipe, Japon Auto, Japanese F1 Magazines o Racing Line. També AutoSprint, Autopiste, F1 Racing, Auto Hebdo, Pole Position, The F1.com, Pitpass.com o F1 Latam.com van seguir la presentació, entre d’altres.

Més de 35 mitjans de comunicació internacionals procedents d’Alemanya, al voltant de 30 mitjans anglesos, 10 mitjans d’Itàlia, com també mitjans de França, Holanda, Finlàndia, Dinamarca, Suècia, Àustria, Irlanda, de la República Txeca, d’Hongria, Grècia, dels Estats Units i del Japó, entre d’altres, van cobrir l’acte, a més de les principals agències internacionals de notícies com Reuters, Associated Press o France Press.

Telecinco tenia l’exclusivitat del senyal de retransmissió. Les televisions que van tindre accés en directe a este senyal van ser Fuji TV, del Japó; HRT, de Croàcia; Mediaset, d’Itàlia; Speed TV, dels EUA; RTL, d’Alemanya; Canal 9 i TV3. A més, tots els clients d’APTN (Associated Press Television News) a nivell mundial, pràcticament totes les televisions del món, van rebre els resums de l’esdeveniment que Mclaren va distribuir en el seu canal de notícies per satèl•lit.

Amb esta presentació la Ciutat de les Arts i les Ciències de nou acollia un esdeveniment de repercussió internacional que projectava la imatge de la Comunitat Valenciana a la resta d’Espanya i del món. En este sentit, la Comunitat Valenciana ja s’ha convertit en l’escenari escollit per als esdeveniments més importants com la V Trobada Mundial de les Famílies i, en el món de l’esport, la celebració de l’America’s Cup, del mundial de motociclisme i l’any 2008 la Volvo Ocean Race i el Mundial d’Atletisme en pista coberta, que consoliden la Comunitat Valenciana al capdavant de les regions amb més capacitat per a acollir esdeveniments mundials de primera categoria.