29/11/2006

El director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Jorge Vela, el director del Museu de les Ciències, Manuel Toharia, i l’escriptora Ann Druyan, principal col•laboradora i viuda de Carl Sagan, han presidit hui l’acte pel qual l’anell perimetral de L’Hemisfèric passa a denominar-se anell Carl Sagan.
La Ciutat de les Arts i les Ciències designa l´anell perimetral de L´Hemisfèric anell Carl Sagan Així, la Ciutat de les Arts i les Ciències ret homenatge al reconegut astrònom quan es complixen deu anys de la mort “d’un de millors divulgadors científics, un gran científic i adalil mundial que la ciència és un element fonamental de la cultura global, idees que sempre s’han defensat des de la Ciutat de les Arts i les Ciències”.

Ann Druyan, que va ser guionista de la famosa sèrie televisiva Cosmos de Carl Sagan i productora de la pel•lícula Contact, basada en l’única novel•la que va escriure el científic nord-americà, entre altres treballs destacats, ha manifestat sentir-se “aclaparada per l’honor que un espai de tanta grandesa com la Ciutat de les Arts i les Ciències i que compartix la missió de divulgació que va guiar la vida de Carl Sagan, recorde la seua trajectòria”.

L’escriptora participarà hui dimecres a les 20.00 hores en la taula redona “Sense ciència no hi ha cultura” juntament amb Manuel Toharia, director del Museu de les Ciències, Ramón Núñez, director dels Museus Científics Corunyesos, i Miguel Ángel Sabadell, editor de ciència de la revista Muy Interesante.

Conferència “La fugida del Paradís: la ciència com a culte fonamentat”

A més, demà dijous, 30 de novembre, Ann Druyan firmarà llibres a partir de les 18.00 hores a L’Hemisfèric i a continuació, a les 20.00 hores, pronunciarà la conferència “La fugida del Paradís: la ciència com a culte fonamentat” en què plantejarà “que la nostra civilització és atacada per tendències anticientífiques que tenen l’origen en els nostres mites més primigenis; i que a mesura que la nostra societat depenga cada vegada més de la ciència i de l’alta tecnologia, les conseqüències d’estos antics temors es fan potencialment més greus. Este va ser l’enfocament principal per a Carl Sagan i per a mi al llarg dels vint-i-dos anys que durà la nostra col•laboració”, segons afirma l’escriptora.

Ann Druyan va ser la directora creativa del projecte Missatge Interestel•lar de la Voyager (NASA). Al llarg dels vint anys de col•laboració amb Carl Sagan escrigueren llibres com ara Cometa, ombres i avantpassats oblidats (Comet, shadows of forgotten ancestors) i Les varietats de l’experiència científica: una visió personal de la recerca de Déu (The varieties of scientific experience: a personal view of the search for God), la pel•lícula de Warner Bros. Contact, guanyadora dels premis Peabody i Emmy, com també innumerables articles i conferències. Així mateix, ha dirigit el programa del projecte Cosmos I per a llançar la primera nau solar i ha sigut coautora dels espectacles planetaris Passaport a l’univers, narrat per Tom Hanks i Recerca de vida... estem sols?, narrat per Harrison Ford, emesos arreu del món.