Jorge Vela: "Presentem una oferta de qualitat perquè el públic celebre estes dates a la Ciutat de les Arts i les Ciències"

05/12/2007

El director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Jorge Vela, acompanyat pel director del Museu de les Ciències, Manuel Toharia, i el director de l’Oceanogràfic, Pablo Areitio, ha presentat hui la programació especial que el complex de divulgació ha preparat en ocasió de les festes de Nadal.
Jorge Vela:

Jorge Vela ha manifestat que “es tracta de completar l’oferta habitual del complex amb uns continguts especials a fi de celebrar amb els visitants estes dates amb activitats dirigides a tots els públics, des dels pares i avis fins als xiquets més menuts i adolescents”.

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat una sèrie d’activitats especials per al període nadalenc que inclou una àmplia oferta de propostes d’oci en què s’ha prestat una atenció especial a les relacionades amb el medi ambient o el consum responsable. Hi haurà diversos tallers, teatre, cercaviles i contacontes. A més de pistes de surf de neu i trineus, un espai dedicat a la fórmula 1, la presentació de l’últim llibre de Laura Gallego amb la presència de l’autora, una festa al voltant del famós personatge Tintín o la tematització de l’Oceanogràfic, que es convertirà en Springfield, la famosa ciutat de la família Simpson.

Fórmula 1 i pista de surf de neu

Sobre l’espai dedicat a la fórmula 1, que podrà visitar-se a la Sala d’Arcs del Museu de les Ciències a partir del 10 de desembre i fins al 6 de gener, el director general ha indicat que es tracta d’una activitat itinerant engegada per la Generalitat “a fi de donar a conéixer els secrets de la fórmula 1” que ens visitarà a l’agost amb motiu de la celebració del Gran Premi d’Europa. En este espai, d’accés gratuït, hi haurà diverses activitats, jocs i simuladors relacionats amb este esport.

A més, al passeig Sud s’instal•laran des del 15 de desembre, dissabte, fins al 6 de gener, diumenge, dos pistes, l’una per a practicar surf de neu i l’altra per a trineus amb monitors i equips per a iniciar-se en estes activitats.

Una altra de les propostes és la presentació el 15 de desembre, dissabte, de l’últim llibre de Laura Gallego. L’escriptora valenciana parlarà en l’Auditori del Museu amb els seus seguidors i firmarà exemplars de la seua última obra. A més, el carrer Major del Museu oferirà el 15 i 16 de desembre diverses activitats com ara una festa al voltant del famós personatge Tintín, una marató de sudokus o una demostració de parkour.

Tallers mediambientals

Per la seua banda, Manuel Toharia ha assenyalat que al Museu “seguim un leit motiv, que són les qüestions mediambientals. Després de la celebració del plenari de l’IPCC i amb la posada en marxa enguany d’un cicle d’activitats dedicades al canvi climàtic, hem volgut dedicar uns quants tallers i activitats a la conscienciació mediambiental”. Així mateix, ha recordat la programació de l’Hemisfèric que ha estrenat un nou sistema de projecció digital.

Toharia ha indicat que durant el cap de setmana del 15 i 16 de desembre, al carrer Major del Museu es muntarà una cercavila “Sostenible” que tindrà com a protagonistes les energies renovables, l’obra de teatre infantil “L’arbre” i tallers de ciència interactiva sobre astronomia, l’ADN, equilibri o el pèndol de Foucault, entre d’altres. A més, ha avançat que el Museu de les Ciències acollirà en breu una nova exposició dedicada a la relació entre l’espionatge i la ciència, com també la jornada “Comunicació social i riscos climàtics” que es farà el 13 de desembre.

Per la seua banda, el director de l’Oceanogràfic, Pablo Areitio, ha explicat que l’Oceanogràfic es convertirà durant els dies 15 i 16 de desembre en Springfield, la ciutat on viu la famosa família dels Simpson. Diversos envelats i castells unflables repartits pel parc representaran l’Escola, la Comissaria o la Biblioteca de Springfield, la mansió del senyor Burns, la colla de Bart o el Bar de Moe.

En estos espais els més menuts podran participar en diversos tallers de dibuix, de maquillatge, de xapes, de globus amb la cara dels personatges, de tiradors, de diàbolos, de roses de dacsa i refrescos, o de mascotes, entre d’altres, fer-se fotos en el saló dels Simpson o gaudir amb contes i llibres de la sèrie. Els personatges de la famosa sèrie aniran visitant els envelats i saludant els visitants.

Resum de la programació

MUSEU DE LES CIÈNCIES PRÍNCIPE FELIPE:

Del dilluns, 10 de desembre, al diumenge, 6 de gener

SALA D’ARCS: espai circuit fórmula 1. De 10.00 a 19.00 hores (entrada gratuïta).

Del dissabte, 15 de desembre, al diumenge, 6 de gener

PASSEIG SUD: pistes de surf de neu i trineus. D’11.30 a 14.30 h i de 17.00 a 21.00 h. Dies especials: 24 i 31 desembre (es tanca a les 19.00 hores); 25 de desembre i 1 de gener (només s’obri de vesprada, de 17.00 a 21.00 hores). Preus: pista de surf de neu: 4 euros els adults i 3 euros els xiquets (menors de 12 anys), per a dos descensos. Pista de trineu: 5 euros els adults i 3 euros els xiquets (menors de 12 anys), en sessions de 30 minuts.

Dies 15 i 16 de desembre (dissabte i diumenge)

PASSEIG SUD: Taller de bicicletes. De 12.30 a 13.30 h
EXTERIOR I CARRER MAJOR. Cercavila “Sostenible”. De 10.30 a 11.30 h i de 17.00 a 18.00 h.

CARRER MAJOR:

- Festa Tintín. De 10.00 a 18.00 h. Espai dedicat al personatge d’Hergé. Llibres, pel•lícules, exposició “Món Tintín” i un apartat fotogràfic. A més, els visitants poden acudir-hi disfressats d’un dels personatges d’estos còmics.
- Marató de sudokus i sudoku gegant. De 10.00 a 18.00 h
- Passeja amb els científics. De 10.00 a 10.30 h i de 18.30 a 19.00 h
- Taller “Construïx-te un univers propi”. De 10.30 a 13.30 h i de 16.00 a 18.00 h
- Taller de còmic a l’estil Tintín per a joves. D’11.00 a 12.00 h
- Tallers infantils “Nadal verd”. D’11.00 a 13.00 h i de 17.00 a 19.00 h
- Demostració de parkour. D’11.30 a 12.00 h
- Teatre infantil “L’arbre”. De 12.00 a 13.00 h
- Contacontes. Dissabte de 17.00 a 18.00 h. Diumenge de 12.00 a 13.00 h i de 17.00 a 18.00 h
- Taller Foucault. De 13.00 a 13.30 h
- Entrega de premis de la festa de disfresses Tintín. A partir de les 17.30 h
- Taller ADN. De 18.00 h a 18.20 h

AUDITORI SANTIAGO GRISOLÍA

- NOMÉS DISSABTE (entrada gratuïta, capacitat limitada). Presentació del llibre de Laura Gallego “L’emperadriu dels eteris”. 12.00 hores.

OCEANOGRÀFIC:

Dies 15 i 16 de desembre (dissabte i diumenge)

- Springfield, la ciutat dels Simpson. Castells unflables i tallers. D’11.00 a 15.00 hores.

Per a accedir a les activitats que es facen dins del Museu i l’Oceanogràfic és necessari adquirir l’entrada als edificis.