El Museu de les Ciències presenta per primera vegada a Europa l'exposició 'Star Trek. Benvinguts a bord'

22/07/2010

La mostra inclou una rèplica del pont de comandament de l' Enterprise
El Museu de les Ciències presenta per primera vegada a Europa l'exposició 'Star Trek. Benvinguts a bord' El Museu de les Ciències Príncipe Felipe presenta per primera vegada a Europa l'exposició ‘Star Trek'. Benvinguts a bord', que reunix peces originals de la sèrie i pel·lícules de “Star Trek” presentades amb una cuidada escenografia capaç de teletransportar als visitants a la nau “Enterprise”.

El director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Pedro García Ribot, ha destacat que la nova exposició comprén “una extraordinària selecció d'alguns dels més importants elements dels capítols de la sèrie Star Trek, així com de les seues pel·lícules”. A la inauguració han assistit a més l'expert en esta sèrie i autor del llibre “Star Trek i els drets humans”, Alfonso García Figueroa i membres del Club Star Trek d'Espanya.

La mostra, que podrà visitar-se fins a febrer del 2011, presenta una rèplica del pont de comandament, maquetes i objectes originals, entre altres elements audiovisuals, d'esta mítica sèrie que va resultar premonitòria a l'avançar invents com el raig làser, la TAC, el telèfon mòbil o les portes automàtiques. Respecte d'això, Pedro García Ribot, ha ressaltat que Star Trek “és una de les sèries de ciència-ficció de culte que més directament s'ha inspirat en la ciència”.

Peces originals

Durant el recorregut el públic podrà observar més de 10 maquetes de naus, dos d'elles de grans mides, més de 20 peces de vestuari original així com objectes utilitzats en les pel·lícules i sèries, la rèplica del pont de comandament de l'Enterprise i una col·lecció de 15 caps de personatges, entre altres elements gràfics i audiovisuals. El públic s'endinsa en les diferents etapes de la creació d'una d'estes sèries. L'exposició s'inicia amb un vídeo homenatge al creador de la sèrie Gen Rodenberry a càrrec dels seus fills.

També es poden contemplar guions d'alguns dels capítols de la sèrie, pòsters de les pel·lícules i un mural amb “Concept arts” (dissenys) de les distintes etapes de la saga. A tots estos elements els acompanya una línia temporal de la història narrada a través dels quaderns de bitàcola dels capitans de la flota estel·lar.

En la zona del disseny de vestuari es presenta el procés creatiu i el treball que suposa la producció de l'ampli mostrari de trages de la sèrie, amb 20 peces originals dels uniformes de Star Trek. Herois i vilans s'enfronten tant en la sèrie com en l'exposició. Entre altres, s'exposen l'uniforme de Spock, l'uniforme Uhura o el de la Reina Borg, i també peces emprades en l'última pel·lícula de Star Trek del 2009.

L'exposició dedica també un espai al món imaginat de Star Trek quant al disseny dels futuristes escenaris i accessoris, i que culmina amb una recreació escala 1:1 del pont de comandament del “Enterprise-D” de la sèrie Star Trek: la nova generació. En una zona pròxima al pont de comandament trobem peces originals com la cadira oficina del capità James T. (Tiberius) Kirk, la cadira de navegació Klingon, el tron emperador Klingon i una cadira de transfusió.

Una altra de les característiques d'esta sèrie van ser els dissenys de personatges, diferents races amb aspectes d'allò més variat. Klingon, Borg, Romulanos, Ferengis, Vulcanos. En l'exposició apareixen exemples de maquetes de caps il·lustrant alguns d'estes races, així com una col·lecció d'elements dissenyats per a la sèrie com els intercomunicadors.