El Museu de les Ciències acull l'exposició "Félix, 25 anys de consciència ecològica"

14/12/2006

El Museu de les Ciències Príncipe Felipe acull, fins al 25 de març, l’exposició “Félix, 25 anys de consciència ecològica”, una mostra que reflectix la importància de Félix Rodríguez de la Fuente com a pioner en la divulgació mediambiental i la protecció de la natura i oferix una visió actualitzada de l’estat dels boscos, rius i terres d’Espanya, a més de mostrar l’evolució de la cultura mediambiental de la societat espanyola durant els últims 25 anys.
El Museu de les Ciències acull l'exposició

El secretari autonòmic d’Esdeveniments i Projectes, Luis Lobón, ha inaugurat hui l’exposició, que s’ha desplegat en la tercera planta del Museu, juntament amb la presidenta de la Fundació Félix Rodríguez de la Fuente, Marcelle Parmentier i els comissaris de la mostra, Odile Rodríguez de la Fuente i Dionisio Romero, com també el director de Comunicació de la Fundació BBVA, Javier Fernández Carvajal.

Luis Lobón ha assegurat que la Ciutat de les Arts i les Ciències “compartix plenament la finalitat d’esta mostra i de les entitats que l’han posada en marxa i continuarem treballant a fi d’acostar la cultura, la ciència i el medi ambient a tots els ciutadans”. Així mateix, Lobón ha ressaltat que Félix Rodríguez de la Fuente “va fer que tots aprenguérem a respectar i estimar els animals i la natura” i ha afegit que “la seua tasca en defensa del medi ambient va ser magnífica i hem d’agrair un llegat que s’ha convertit en extraordinari”.

Per la seua banda, la presidenta de la Fundació Félix Rodríguez de la Fuente, Marcelle Parmentier, ha regraciat la Generalitat Valenciana i la Ciutat de les Arts i les Ciències per haver acollit esta mostra. “Estic molt il•lusionada que l’exposició vinga a València, a este lloc tan emblemàtic, que és far de la divulgació científica a Espanya”, ha destacat Marcelle Parmentier, qui ha recordat la vinculació de Félix Rodríguez de la Fuente amb València.

Així mateix, ha ressaltat la importància de la divulgació i l’educació per a la conservació de la natura perquè “no hi ha benestar social sense equilibri mediambiental”. Marcelle Parmentier ha indicat que “el secret de Félix era que, a més de transmetre coneixements, també emocionava, parlava al cor i tenia una necessitat peremptòria de compartir la fascinació que sentia per la vida”.

Exposició interactiva i visual
“Félix, 25 anys de consciència ecològica” fa un recorregut que va de Félix a la societat i de la societat a la natura, a Espanya i al món. Este itinerari s’ha organitzat al voltant de deu espais expositius: Félix (que repassa en imatges la trajectòria professional del recordat divulgador), Societat (un recorregut cronològic pels successos més significatius en l’ecologia), Biodiversitat (espai dedicat a les zones del planeta amb més riquesa biològica i la situació actual), Oceans i aire (on es destaca la importància que tenen per a l’equilibri vital), Aigua dolça (espai dedicat a la salut fluvial a Espanya), Sòls (que repassa l’estat del sòl al nostre país), a més d’espais dedicats als boscos, al clima (en especial, sobre el canvi climàtic), a les espècies en perill d’extinció i els espais protegits que hi ha a Espanya.

A més, la mostra també inclou la projecció d’una selecció de les millors imatges dels programes realitzats per Félix Rodríguez de la Fuente per a TVE. Així mateix, empra mitjans interactius i recursos visuals i sonors per a acostar la natura als sentits dels visitants. L’exposició es complementa amb la realització d’un DVD que mostra un recorregut virtual pels continguts de la mostra.

“Felix, 25 anys de consciència ecològica” ha tingut la col•laboració d’un comité científic integrat per alguns dels experts espanyols més destacats en l’àrea de la biologia de la conservació, entre estos experts cal destacar els assessors de la Fundació BBVA Miguel Delibes (Estació Biològica de Doñana), Montserrat Gomendio (Museu Nacional de Ciències Naturals) i Carles Duarte (oceanògraf de l’IMEDEA). En el disseny de l’exposició han participat també alguns dels col•laboradors més pròxims de Félix, com el dibuixant Josechu Lalanda.