La Ciutat de les Arts i les Ciències i el Centre d’Investigació Príncipe Felipe col·laboren per a promoure la divulgació científica

11/07/2019

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i la directora de la Fundació Comunitat Valenciana Centre d’Investigació Príncipe Felipe (CIPF), Deborah J. Burks, han firmat un conveni marc de col·laboració per a fomentar la divulgació científica i l’intercanvi d’experiències.

Francesc Colomer ha ressaltat "la gran oportunitat" que suposa la firma d’este acord marc "perquè la Ciutat de les Arts i les Ciències és el gran espai icònic per a visualitzar, transmetre i transferir coneixement al gran públic" i ha afegit que "CACSA és un espai de divulgació científica i coordinar-nos amb el Centre d’Investigació Príncipe Felipe ens pareix molt oportú".

El president de CACSA ha explicat que "es tracta d’un conveni que dóna peu a què se subscriguen altres convenis més específics i singulars per a concretar la cooperació i la col·laboració entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i el Centre d’Investigació Príncipe Felipe".

Per la seua banda, la directora de la Fundació Comunitat Valenciana Centre d’Investigació Príncipe Felipe, Deborah J. Burks, ha assenyalat que "la col·laboració entre CACSA i el CIPF ens obri nombroses oportunitats a ambdós entitats "veïnes" per a acostar la ciència al gran públic, impulsar la divulgació científica i dur a terme accions conjuntes que visibilitzen la investigació i els descobriments científics.

Deborah J. Burks ha incidit en que "compartim la visió de promocionar València com a destí cultural i també com una ciutat de ciència i el nostre objectiu és generar sinergies per a oferir als valencians i als visitants internacionals un riu de ciència, un punt de referència científic i cultural, el research hub de la ComunidadValenciana",

Burks ha assenyalat que "en el CIPF investiguem malalties humanes com el càncer, la diabetis, Alzheimer, Parkinson, patologies del sistema immune, o malalties rares, i venim cada dia al laboratori amb la missió de millorar la qualitat de vida dels pacients".

A més, ha afegit que "gran part del nostre treball està finançat per fons públics i sempre serà el pacient el que es beneficie del nostre coneixement i avanços que ens permeten oferir-los millors tractaments i diagnòstics". Per això, ha assegurat, "és fonamental compartir el coneixement que generem i acostar-ho a la ciutadania en general i als pacients en particular".

El conveni marc que s’ha firmat entre ambdós organismes establix unes línies d’actuació conjuntes que inclou la participació del CIPF en els cicles de conferències científiques que organitza tots els anys el Museu dels Ciències, l’intercanvi i difusió recíproca d’esdeveniments, així com el desenvolupament d’exposicions, programes i activitats conjuntes per a la difusió de la ciència.