El Museu de les Ciències acull la conferència 'Einstein, teoria quàntica i relativitat
24/11/2021
.jpg.jpg)
El Museu de les Ciències acull este dijous, 25 de novembre, la conferència "Einstein, teoria quàntica i relativitat" a càrrec de José Navarro Salas, catedràtic del Departament de Física Teòrica i investigador de l'Institut de Física Corpuscular (IFIC), CSIC-Universitat de València.
La conferència es realitzarà a partir de les 19 hores a l'Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències. Einstein va rebre el Premi Nobel de física de 1921 per la seua genial contribució a la teoria quàntica, en la qual introdueix els "àtoms de llum'', i no, com caldria esperar, per la seua ja famosa teoria de la relativitat. Partint d'aquest centenari especial, i aquesta inicial controvèrsia, repassarem la gènesi i el desenvolupament de les dues teories, pilars en què s'assenta la física contemporània i la nostra comprensió del microcosmos i el macrocosmos.
La incòmoda tensió entre les dues teories persisteix encara després de quasi un segle i s'accentua en els forats negres, tal com va ensenyar Hawking. Els forats negres, el big bang i les ones gravitatòries ens serviran per a il·lustrar la fascinant història d'aquesta tensió i la seua possible resolució.