La Ciutat de les Arts i les Ciències incrementa un 45% els ingressos d'explotació de setembre de 2015 a agost de 2019

25/09/2019

- El Consell d’Administració de CACSA s’ha reunit hui en el Museu de les Ciències - El director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Enrique Vidal, ha presentat el balanç de gestió social i econòmica del complex
La Ciutat de les Arts i les Ciències incrementa un 45% els ingressos d'explotació de setembre de 2015 a agost de 2019

El director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències (CACSA), Enrique Vidal, ha presentat davant del consell d’administració de CACSA els resultats globals corresponents al període comprés entre setembre de 2015 a agost de 2019. En la seua intervenció, Vidal ha destacat que el complex siga referent en 'divulgació científica i turisme de qualitat' així com la rendibilitat aconseguida en estos quatre anys.

El director general ha mostrat davant dels consellers l' informe d’impacte econòmic i social (IVIE) de CACSA durant els exercicis 2017 i 2018 que es pot quantificar en termes de renda en 111 i 113,5 milions d’euros respectivament i en impacte sobre l’ocupació de 3.461 i 3.509 ocupacions en 2017 i 2018.

Els ingressos d’explotació s’han incrementat un 45% durant el període setembre de 2015 a agost de 2019 (7,3 milions d’euros més). Els ingressos totals van aconseguir durant estos 4 anys la suma de 78.332 milers d’euros. Com a conseqüència de l’evolució dels ingressos i dels gastos d’explotació, l’EBITDA ajustat del període és positiu per a cada any, aconseguint-se en l’últim exercici 7.251 milers d’euros, la qual cosa suposa un increment d’un 79% durant l’esmentat període.

Entre els resultats a destacar, la productivitat dels treballadors s’ha incrementat en un 50 per cent en esta etapa. A més, l’increment dels ingressos, junt amb la contenció de les gastos, ha fet que les ampliacions de capital que anualment subscriu la Generalitat, com a soci únic, per a ajudar a la sostenibilitat de la Ciutat de les Arts i les Ciències, com a empresa pública, s’haja anat reduint de 40 a 19 milions d’euros.

Des de setembre de 2015 a agost de 2019, el nombre total de vendes d’entrades generals (Hemisfèric, Museu i Oceanogràfic) ha sigut de 9.854.925, creixent any rere any els visitants en cada un dels recintes, confirmant l’interés pel complex entre el públic en general i mantenint a la Ciutat de les Arts i les Ciències com una icona de la ciutat de València. Durant este període, l’Oceanogràfic és l’edifici que més entrades ha venut (5.560.924), seguit del Museu de les Ciències (2.875.184) i de l’Hemisfèric (1.418.817).

El Museu de les Ciències és el que ha tingut una major evolució positiva incrementant-se en un 53% en el nombre de vendes de 2015 a 2019, seguit de l’Oceanogràfic en un 34% i de l’Hemisfèric en un 19%, tenint este últim un aforament limitat en la Sala.

Renovació de continguts

El consell d’administració de CACSA, que presidix el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha sigut informat sobre els continguts que s’han desenrotllat en els últims quatre anys. Un total de 54 exposicions en el Museu dels Ciències amb més d’un 2,8 milions d’entrades venudes i 14 projeccions de l’Hemisfèric amb més de 1,4 espectadors.

Com a suport a la creació d’una oferta turística de major qualitat, en els exteriors han organitzat exposicions temporals amb artistes nacionals i internacionals de renom com Heinz Mack, Rogerio Timoteu, Laurence Jenkell, Ruud Kuijer, Arne Quinze, entre altres; o o en col·laboració amb la Fundació Hortensia Herrero amb artistes com Manolo Valdés, Toni Cragg i Jaume Plensa.

Durant la reunió, el consell d’administració ha conegut les col·laboracions per al desenrotllament de continguts divulgatius amb l’Agència Valenciana d'Innovació (AVI), entitats nacionals i internacionals de prestigi, entre elles, el Planetari de Castelló, Parc de les Ciencies de Granada, Fundació La Caixa i Fundació Telefónica, National Geographic, l’Agència Espacial Europea i el CSIC.

Responsabilitat social

Altres dels punts tractats destacats han sigut els objectius aconseguits en la gestió inclusiva i transparent a través del portal 'Ciutat Oberta' i de les polítiques de responsabilitat social, així com els bons resultats obtinguts en l’autoavaluació de la seua gestió, realitzada internament per la societat utilitzant la Metodologia d’Avaluació per a l’Acreditació de la Qualitat dels Servicis Públics de la Generalitat, basada en el Model EFQM d’Excel·lència. Com resultat s’ha obtingut una bona puntuació provisional superior als 600 punts. El següent pas realitzat ha sigut requerir a la Inspecció de Servicis de la Generalitat la contrastació externa del resultat obtingut.

La valoració global mitja del nivel de satisfacció des de 2015 fins a 2018 va ser de 90% per al Museu, un 85% per a l’Hemisfèric, un 83% per a l’Umbracle i un 90,25% per a l’Oceanogràfic.

Els bons resultats destaquen també en xarxes socials. Amb 203.735 seguidors, la cuenta de Twitter de la Ciutat dels Arts i els Ciències es la més seguida entre els centres de cultura i oci de la Comunitat Valenciana i el quint museu amb més seguidors a Espanya, sent els quatre primers d’art.

La Ciutat dels Arts i les Ciències es va adherir el passat 29 de maig al Codi Ètic Turisme Valencià, com a mostra del seu compromís actiu amb el turisme responsable. La sostenibilitat i participar en accions per a conscienciar davant del canvi climàtic formen part de l’agenda de la Ciutat de les Arts i les Ciències.