Estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló aportaran estratègies per a la campanya de publicitat de la Ciutat de les Arts i les Ciències

13/06/2016

- L’equip "El Pisito" ha guanyat el concurs de la Ciutat de les Arts i les Ciències dirigit als estudiants de Publicitat i RRPP de la UJI - L’objectiu era dissenyar una campanya per a l’exposició 'Nikola Tesla. Idees com a rellamps' i acostar els alumnes a la realitat professional
Estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló aportaran estratègies per a la campanya de publicitat de la Ciutat de les Arts i les Ciències

Els estudiants Laura Albiol, Laura Jiménez, Paula Lozano i Yasmina Zarcos, de 3r de Grau de Publicitat i RRPP de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), participaran en la pròxima campanya de la Ciutat de les Arts i les Ciències per a publicitar l’exposició sobre Nikola Tesla que acull el Museu de les Ciències. Les seues idees seran considerades pels responsables de màrqueting del complex cultural, després de guanyar el concurs organitzat per la Ciutat de les Arts i les Ciències en col·laboració amb la UJI.

Les estudiants guanyadors han proposat una original acció per a complementar el 'Cap de Setmana de Tesla', previst el pròxim 9 i 10 de juliol amb motiu del 160 aniversari del naixement del genial científic i que organitza el Museu de les Ciències amb visites guiades gratuïtes a l’exposició. Durant eixe cap de setmana, els visitants que s’acosten al Museu seran sorpresos per grans lones amb preguntes i curiositats sobre Nikola Tesla que els anime a visitar el Museu on trobaran les respostes. D’entre totes les propostes presentades pels estudiants, el treball de "El Pisito" és el que millor complix l’objectiu de divulgació científica que es plantejava.

L’aula magna de la Universitat Jaume I va acollir recentment un acte en què els tres equips finalistes van defendre les seues respectives campanyes davant del director general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Enrique Vidal. El responsable del complex ha agraït a la UJI “l’interés formatiu de l’equip docent de la Universitat de Castelló en casos reals per a motivar l’alumnat i introduir-lo en la realitat professional”, alhora que ha valorat “el gran interés mostrat pels alumnes que han presentat campanyes amb un alt nivell de qualitat i creativitat”.

La col·laboració entre Ciutat de les Arts i les Ciències i la UJI establia que durant el segon semestre d’este curs l’alumnat de l’assignatura ideara una campanya de publicitat real. Per a això, responsables de màrqueting de CACSA van facilitar a l’alumnat un briefing a partir del qual els estudiants han abordat les diferents fases (investigació, diagnòstic, disseny de l’estratègia i accions de comunicació) d’acord amb les necessitats reals de comunicació de la marca.

Durant els últims mesos, els estudiants han dissenyat la comunicació per a la Ciutat de les Arts i les Ciències, dins d’una de les assignatures de la titulació “Estratègies de Publicitat i Relacions Públiques” sota la supervisió de la professora Paz Ferrín i la coordinació de la professora Cristina González.