EL CURS 'COM MOTIVAR ELS ESTUDIANTS PER MITJÀ D’ACTIVITATS CIENTÍFIQUES ATRACTIVES' COMPLIX 10 ANYS ENSENYANT ALS DOCENTS A FER MÉS DIVERTIDES LES CLASSES DE CIÈNCIES

05/09/2016

Un total de 50 professors participen en la X edició del curs que comença hui
EL CURS 'COM MOTIVAR ELS ESTUDIANTS PER MITJÀ D’ACTIVITATS CIENTÍFIQUES ATRACTIVES' COMPLIX 10 ANYS ENSENYANT ALS DOCENTS A FER MÉS DIVERTIDES LES CLASSES DE CIÈNCIES

Les propostes interactives del Museu de les Ciències, els experiments en directe, l’ús de textos divulgatius o joguets científics que desperten la curiositat dels alumnes i l’ensenyança de la ciència en altres països són les matèries que aprenen els docents en el curs "Com motivar els estudiants per mitjà d'activitats científiques atractives" que s’inicia hui dilluns 5 de setembre en el Museu dels Ciències. 

El Museu de les Ciències junt amb la Universitat Politècnica de València i el CEFIRE de València organitzen des de fa deu anys este curs dirigit al col·lectiu docent perquè aprenguen nous coneixements sobre divulgació científica. Un total de 236 professors han participat en esta proposta en la que desenvolupen un projecte per a fer atractives les seues classes de ciència.

Per a Vicente Pelegero, divulgador científic del Museu que impartix les classes als docents, la major satisfacció 'és comprovar com els continguts treballats durant el curs són aplicats en l’aula'. I és que una part important del programa consistix a desenvolupar un projecte en els seus centres. D’esta manera, es posa en pràctica el que han aprés i milloren la percepció que els seus alumnes tenen de les assignatures cientificotècniques. 

La iniciativa mostra el treball dels divulgadors científics i la col·laboració amb el col·lectiu escolar i docent. Gràcies a este curs, en estos deu anys, s’han desenvolupat més de 170 projectes educatius i s’ha establit una relació entre el Museu i els centres escolars que es prolonga una vegada finalitza el curs. Molts dels professors participen en les activitats que organitza el Museu al llarg de l’any, a través de visites amb els seus alumnes o concursos dissenyats per a escolars com a 'Desafiament Robot', 'Cristal·lització en l’escola' i Reacciona!

Entre els més de 170 projectes que han sorgit gràcies a este curs, destaquen reconeixements com el primer premi nacional del Ministeri d’Educació en modalitat blogs al projecte 'El blog: ferramenta de motivació per a l’estudi de les ciències', projecte desenrotllat per professors de ciències de l’Escola Professional La Salle, que van participar en el curs. També s’inclou informació sobre el curs en l’informe 'Current Challenges in Basic Science Education' elaborat per un grup d’experts en polítiques d’educació científica a instàncies de la UNESCO