Consell de la Infància

Este Consell el conformen alumnes de 5é  i 6é de Primària de centres de la Comunitat Valenciana que desitgen col·laborar estretament amb el Museu, amb l'objectiu de millorar el seu funcionament des del punt de vista d'un xiquet
El Consell de la Infància està format per xiquets i xiquetes de primària que ajuden a millorar el Museu de les Ciències amb les seues propostes

El Consell de la Infància és una iniciativa dirigida a alumnes de 5é i 6é de Primària de centres de la Comunitat Valenciana que desitgen col·laborar amb el Museu perquè ens ajuden a millorar el nostre funcionament. En este fòrum poden opinar sobre les exposicions, tallers, demostracions, activitats, les instal·lacions, els servicis del Museu etc., i també aportar idees sobre nous continguts.

Al llarg del curs escolar els consellers es reunixen quatre vegades a fi d’aportar les seues idees per a millorar el Museu. Les reunions compten amb la seua corresponent orde del dia i la seua acta.

Pròximes reunions:

- 30 de novembre de 2018
- 14 de desembre de 2018
- 18 de gener de 2019
- 15 de febrer de 2019

Esta iniciativa part del projecte del pedagog italià Francesco Tonucci “La ciutat dels xiquets” que tracta d’humanitzar les ciutats aplicant sobre les seues organitzacions la visió de la realitat que té el xiquet. A més, el Consell de la Infància del Museu treballa en xarxa amb els corresponents Consells dels xiquets del Parc de les Ciències de Granada i el Museu Blau de Barcelona.

Els nostres consellers tenen una sèrie d’avantatges com accés gratuït a les instal·lacions del Museu i l’Hemisfèric, invitació a les inauguracions de les exposicions i tallers, o que el seu centre reba alguna targeta del Programa Especial de Centres Escolars (PEC) més.

Actualment el Consell de la Infància està integrat per 12 alumnes dels centres següents:

- Nuestra Señora de los Desamparados de Nazaret
- CEIP Juan Manuel Montoya
- Centre Educatiu Juan Comenius
- Col·legi Públic Luis Vives
- Col·legi Santiago Apóstol de València
- Col·legi Pío XII